Content is king

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

De eerste vijf organische zoekresultaten verzamelen ruim 67% aan klikken. Hoog voorkomen in Google is zeer belangrijk voor elke organisatie (ahrefs.com).

Wil je als ondernemer of organisatie duurzaam stijgen in Google maar je weet niet hoe? Geen zorgen. All-in marketing zorgt ervoor dat jouw organisatie bovenaan komt te staan. Door middel van een diepgaande website, zoekwoorden en organisatie onderzoek zullen wij content leveren dat waarde toevoegt voor de klant. Deze content sluit perfect aan op de visie en missie van het bedrijf.

Hoe gaan wij ervoor zorgen dat jouw website hoger voorkomt in ranglijsten van Google? Dit doen wij als volgt:

  • technische optimalisatie
  • de juiste content
  • linkbuilding,
  • lokale SEO
  • social media en conversie-optimalisatie

De voordelen

  • meer natuurlijke kliks
  • hoger betrouwbaarheidsscore
  • meer gratis kliks en websitebezoekers

Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?

Zoekmachine optimalisatie is ervoor zorgen dat jouw website beter vindbaar is in zoekmachines zoals Google of Bing.

Om antwoord te geven op deze vraag is het belangrijk om te weten waarom SEO bestaat?

SEO is ontstaan vanuit zoekmachines omdat zij de beste en meeste relevante informatie willen aanbieden aan bezoekers die met een vraag of probleem zitten. Zodra een zoekmachine een website hoog aanbeveelt en de website komt overeen met de verwachtingen van de bezoeker dan zal de bezoeker vaker via deze zoekmachine zijn zoekopdrachten uitvoeren.

De grootste zoekmachine is Google dat een marktaandeel heeft 94%. Google zet de bezoeker centraal. Dat betekent dat zij website hoog rangschikken die de beste informatie geven  voor de bezoeker. Het klinkt makkelijk maar Google heeft circa 200 factoren die een rangschikking bepalen

Waaruit bestaat SEO?

Bij het bepalen van welke website hoger voorkomt in de zoekresultaten hanteren de zoekmachines drie fundamenten:

Pilaren van SEO
Pilaren van SEO: Techniek, Content en Autoriteit

Techniek oftewel Technische SEO

Dit is de achterkant van de website. Hierin voer je activiteiten uit dat de bezoeker niet ziet zoals, laadsnelheid, gestructureerde data, een helder websitestructuur en pagina die geen foutcode vermelden. Google vind hierin de gebruikersvriendelijkheid belangrijk. 

Content

Definitie van content: de ideeën die worden weergegeven via een medium. Dit medium kan een tekst, kunst of spraak zijn.

Om in de termen van SEO te blijven kijkt de zoekmachine of jij relevante teksten, video of anders aanbiedt voor je bezoekers. Daarbij wordt er allereerst naar de titel (h1) en meta descriptie gekeken of de zoekwoorden overeenkomen met de zoekopdracht van de bezoekers. Als een bezoeker in een paar seconden de pagina herkent op basis van zijn zoekintentie dan is dit een bezoeker die je snel weer kwijt ben.

Autoriteit

Hiermee wil de zoekmachine achterhalen hoe betrouwbaar jij bent als website. Ten eerste wordt er gekeken hoe sterk jouw linkprofiel is, Verwijzen andere betrouwbare website met hoge autoriteit naar jou. Dit wordt ook wel stemmen genoemd in Google. Hoe meer website naar jou linken hoe betrouwbaarder jij wordt gezien. Het is wel van belang dat dit linkjes zijn van website die een soortgelijke dienst of product aanbieden. Een bedrijf dat niets te maken heeft met jouw producten of diensten krijgen geen stemmen.

Daarnaast spelen domeinleeftijd of naamsbekendheid een rol in autoriteitswaarde bepalen.

Wil jij weten hoe een zoekmachine werkt?

Bekijk onderstaand video van Klokhuis. In deze video wordt er op een eenvoudige manier uitgelegd hoe zoekmachines werken.

 

Vraag een gratis SEO scan aan zodat wij jou kunnen vertellen wat je kunt verbeteren aan je website om beter gevonden te worden. Het wordt tijd om meer bezoekers naar je website te leiden.

    Vraag een gratis website en social media scan aan.